Politie krijgt taart bij de koffie

12 augustus 2015

Politie krijgt taart bij de koffie

Foto: SP

Bij de politiepost in Castricum werd blij verrast gereageerd op de fraaie slagroomtaart die fractievoorzitter Marjo Husslage en afdelingsvoorzitter Petra Gazendam namens SP-Castricum kwamen aanbieden op vrijdagmorgen. Als tijdstip werd bewust gekozen voor de briefing zodat zoveel mogelijk agenten konden genieten van gebak bij de koffie.

Unaniem besloot men bij de SP dat het tijd werd om de politie te steunen in hun acties voor een behoorlijke CAO. Al vier jaar zit er geen loonsverhoging in voor de politiemensen maar de werkgever wil ook de vrije weekenden beperken en secundaire arbeidsvoorwaarden afbouwen. Wat vooral zorgen baart is de pensioenleeftijd die naar 67 is gegaan – dat kun je onmogelijk van een politieagent vergen, daarvoor is het werk veel te zwaar.

De loonsverhoging waar het kabinet nu mee zwaait, is voor een fors deel een sigaar uit eigen doos omdat het wordt gehaald uit de pensioenen. Dat is korte termijn politiek waar later de rekening voor wordt gepresenteerd.

In Castricum doet de politie goed werk. In het zomerseizoen is het extra druk in ons dorp maar ons dorp vereist tevens de nodige mankracht in verband met de aanwezigheid van een psychiatrisch ziekenhuis. De SP-Castricum is er dan ook niet blij mee dat het politiebureau wordt vervangen door een steunpost in het gemeentehuis en vreest voor langere aanrijdtijden.

Maar de taart was op dit moment vooral bedoeld als steuntje in de rug voor de politie in hun strijd voor eerlijke en verstandige arbeidsvoorwaarden.

Foto: SP