SP Alkmaar - actief in uw regio!

SP afdeling Alkmaar is actief voor alle bewoners in de stad Alkmaar en de omliggende kernen die te maken hebben met sociale ongelijkheid of die een meer rechtvaardige samenleving in Alkmaar willen realiseren.

Naast de eigen acties ondersteunen we de SP samen met andere afdelingen in heel Noord-Holland. We moeten het samen voor elkaar knokken, alleen dan kunnen we succes boeken.

Doe mee!
Ben je SP-lid en woonachtig in de gemeente Alkmaar, Bergen of Castricum en wil je ook iets voor de SP doen? Dat is mooi! Er is namelijk genoeg te doen! Hoe kun je meehelpen binnen onze afdeling?

Mediateam
Als SP zijn we constant bezig om onze idealen naar buiten te brengen. Actievoeren doen we niet alleen op straat, maar ook online via onze website en social media. Dit doen we via filmpjes, foto’s, columns, blogs en nieuwsartikelen op onze website, en posts op Facebook, Instagram en Twitter. Ook schrijven en ontwerpen we regelmatig onze eigen flyers en krantjes.
Babbelaars
Veel SP’ers houden van praten – véél praten, en zulke babbelaars kunnen wij goed gebruiken. We staan regelmatig bij een winkelcentrum om flyers uit te delen en gaan met mensen in gesprek over onze acties, idealen en wat hen bezighoudt. Ook gaan we de wijk in. Buurten in de buurt noemen we dat. We gaan dan in gesprek met inwoners over een bepaald thema zoals energie-armoede of wat er speelt in hun wijk. Ook gaan we bij mensen op bezoek als zij bijvoorbeeld een melding hebben gedaan van een schimmelwoning en onze hulp nodig hebben.
Bezorgers
Flyers en ledenbladen verspreiden zich niet vanzelf. We zoeken leden die regelmatig wat actiemateriaal en ledenbladen willen verspreiden.
Hand-en-spandiensten
Bij actievoeren komt heel wat kijken. Niet alleen moet er een locatie en bijvoorbeeld een vergunning worden geregeld, ook moeten spullen worden vervoerd, een kraam worden opgezet en is het belangrijk dat iedereen wat kan drinken en eten. Leden die vooral de handen uit de mouwen willen steken bij acties, bijeenkomsten en evenementen, zijn dan ook hard nodig.
Hulpdienst
Veel inwoners lopen vast in het woud van wet- en regelgeving. Als SP helpen wij deze mensen via onze Hulpdienst door praktische en juridische ondersteuning te geven. Bijvoorbeeld als iemand in een schimmelwoning woont of geen Wmo meer krijgt van de gemeente. Bij de Hulpdienst zoeken we mensen die op regelmatige basis spreekuren willen draaien en/of de telefoon willen aannemen en mailtjes willen beantwoorden. Meer over de Hulpdienst lees je hier.
Denkers
Niet iedereen is een doener. En dat is oké. We zoeken ook leden die helemaal op kunnen gaan in een vergadering en vooral willen meedenken over de koers van onze afdeling, ons beleid en over acties.

Meld je nu aan!
Ben je enthousiast geworden? Dan ben je van harte uitgenodigd op het maandelijkse kaderoverleg. Stuur een berichtje naar alkmaar@sp.nl en dan krijg je een uitnodiging voor het eerstvolgende SP-overleg.