SP en D66 flyeren gezamenlijk voor debatavond over Oekraïne.

5 maart 2016

SP en D66 flyeren gezamenlijk voor debatavond over Oekraïne.

Foto: SP

‘Verkiezingen’, dat moeten mensen gedacht hebben toen ze mensen in SP-jasjes en D66-jasjes broederlijk naast elkaar zagen staan flyeren.

In werkelijkheid zocht de SP contact met D66 omdat de SP een debater zocht om tegenover Dr. Dennis de Jong, Europarlementariër van de SP te staan. D66 reageerde direct enthousiast op deze oproep. In Marietje Schaake MA, Europarlementariër D66, vond men een gelijkwaardige debater om het op te nemen tegen Dennis de Jong in Castricum op vrijdagavond 11 maart.

De SP en D66 beseffen dat er slechts een heel klein groepje Nederlanders is dat lid is van een politieke partij en een nog kleinere groep mensen die zich daadwerkelijk actief bezig houden met politiek. Nogal wat mensen klagen op verjaardagsfeestjes over ‘wat de politici nou toch weer besloten hebben,’ en ze verzuchten dat het jammer is, want ze zouden het zelf beter doen.  Maar democratie moet je doen! Het gaat niet vanzelf.

Nu krijgen de burgers daadwerkelijk de kans om de voor- en de tegenstanders van het tekenen van het Associatieakkoord Oekraïne te horen én er met deze politici over te discussiëren. Deze twee Europarlementariërs doen dit in hun vrije tijd omdat ook zij het belangrijk vinden dat de politiek dichter bij de mensen komt te staan. Hierin vinden de SP en D66 elkaar. En ga dan ook écht stemmen op 6 april, al was het maar om de democratie te laten werken. Democratie moet je doen: kom ook op 11 maart naar Castricum, Geesterduinweg 3, Ontmoetingscentrum Geesterhage. Aanvang 20.00 deur open 19.30 uur.  De toegang is vrij voor iedereen. Parkeren kan bij het nabijgelegen winkelcentrum Geesterduin en is gratis.