Actie

"Mensen houden het niet meer vol, er moet wat veranderen"

De SP wil radicale veranderingen, geen pleisters plakken. Zijn het realistische veranderingen en zijn ze niet te extreem voor veel mensen?

22 maart 2023

SP deelt soep uit bij ledenvergadering D66

Foto: SP

Woensdagavond deelden wij soep uit bij de ledenvergadering van D66 in Wijkcentrum Daalmeer. Op de soepbeker stond de leus ‘Stop stilstand, stem vooruit. Ga voor de progressieve optie! We houden het contact graag warm’. Met de actie wilden wij de D66-leden uitnodigen tijdens de algemene ledenvergadering te opteren voor een progressieve coalitie.

29 januari 2022

De SP komt langs! De ‘vergeten’ dorpskernen Schermerhorn en de Rijp

Foto: SP

Het zal je maar gebeuren. Zit je op zaterdagmorgen lekker te ontbijten, komt er een politieke partij aan de deur. Veel mensen zaten er niet op de wachten en keken ons in de eerste instantie wantrouwig aan. Toen we zeiden dat we graag naar hen wilden luisteren over hoe het leven in de dorpskernen eraan toeging, stond bijna iedereen ons vriendelijk en met enthousiasme te woord.

3 december 2021

SP Alkmaar gaat de strijd aan tegen kinderarmoede.

Foto: SP

Op vrijdagmiddag 3 december 2021, tijdens wind en regen, heeft de SP Alkmaar ruim 50 kinderschoentjes geplaatst op de trap voor het Stadhuis aan de Langestraat. Daarboven hing het spandoek met de leus: “Stop kinderarmoede nu!”. Dit alles om aandacht te vragen voor de ruim 251.000 kinderen die in Nederland in armoede opgroeien.

26 april 2020

Stop de huurverhoging

Van de voorzitter,

Aanstaande maandag 27 april, op woningsdag, doen we als SP een publieke oproep aan alle verhuurders in Nederland om dit jaar de huren niet te verhogen. Natuurlijk is het niet genoeg om de huurverhoging te stoppen en gaan we uiteindelijk voor een huurverlaging.Lees verder
11 februari 2019

De campagne voor de verkiezingen 2019 is begonnen!

Foto: SP

De SP verkiezingsposters voor de Provinciale Staten verkiezingen hangen er!

SP-kandidate doet aangifte tegen SGP-leider om anti-homoverklaring

"De Nashville-verklaring ondertekenen door een Kamerlid zit mij enorm dwars", zegt Van der Laan, kandidaat voor de SP Provinciale Staten in Noord-Holland.

We kunnen ons niet een meer strijdbare wijze bedenken om een kandidaat van de Provinciale Staten aan de kiezers voor te stellen!

Maar naast Leyana van der Laan vinden ook SP leden in Alkmaar ook dat er een tegenverklaring nodig is voor het zogenaamde "Nashville-verklaring":

19 maart 2018

SP Alkmaar flyert tegen de Sleepwet

Foto: SP Nijmegen

Zaterdag stond de SP te flyeren in de Langestraat voor het aankomende referendum op 21 maart. In de vrieskou, dik ingepakt met rode SP-jassen en allerhande verwarmende accessoires, vroegen wij aandacht voor de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten, ook wel bekend als de Sleepwet.

Bezoek aan de commissievergadering vervoer in Provinciehuis

SP in Noord Holland strijdt voor behoud van de buslijnen

De acties voor behoud van de lijnbussen in de regio Noord-Holland gaan door.
Op 22 januari 2018 hebben verschillende leden ingesproken in de commissievergadering vervoer in het Provinciehuis te Haarlem. Hiervan hebben we het volgende verslag gekregen:

3 oktober 2017

BUS 150 VERDWIJNT ! Protesteer mee!

Foto: Peter Dirksen

De Provincie Noord-Holland en Connexxion willen buslijn 150 opheffen. Vanaf volgend jaar zal er mogelijk geen bus meer rijden op de route Heerhugowaard – Nieuwe Niedorp – Winkel – 't Veld – Zijdewind - Schagen. De dorpen aan de route verliezen daarmee ook hun verbinding met Alkmaar en andersom!